Informatie sportief wandelen

Sportief wandelen
Sportief wandelen betekent stevig doorwandelen in een tempo van 5 tot 8 kilometer per uur. Sportief wandelen gebeurt in groepen onder leiding van een begeleider. Deze besteedt aandacht aan looptechniek en lichaamshouding. Dankzij extra arminzet en het aanhouden van een hoger tempo kan sportief wandelen een redelijk intensieve bezigheid zijn.

Wandelgroep (klein)

Een training Sportief wandelen duurt ongeveer anderhalf uur en is zeer gevarieerd: een warming-up, een stuk stevig doorwandelen, oefeningen met tempowisselingen en tenslotte even uitlopen en goed rekken. Tijdens het rekken wordt extra aandacht besteed aan spieroefeningen van ledematen en romp.

Deze trainingen vinden plaats in het bos rondom Uden.

Sportief_wandelen_02

 

Voor wie is sportief wandelen geschikt?
Sportief wandelen is een sportieve en veilige bewegingsvorm die in groepsverband wordt beoefend en als bewegingsvorm op zich veel plezier geeft. Sportief wandelen kan gezien worden als een middel tot het bereiken van bepaalde doelen. Door de begeleiding van opgeleide trainers en de verantwoorde trainingsopbouw biedt sportief wandelen net iets meer dan het ‘gewone‘ wandelen.

Sportief wandelen is een sport die geschikt is voor jong en oud, voor actieve, minder actieve en zelfs voor inactieve personen. Sportief wandelen is ook een ideaal voor hardlopers die wegens blessure of gevorderde leeftijd niet (meer) in staat zijn langere stukken hard te lopen en natuurlijk ook voor ieder ander die zijn conditie wil verbeteren.

20140425_101232_resized_1


Trainingen

Er zijn drie groepen om mee te wandelen. Op maandag-, woensdag-, vrijdag- en zaterdagochtend trainen zij in de bossen bij Naat Piek (Pnemstraat in Uden) van 9:00 uur tot 10:30 uur.


 

 Sportief_wandelen_01


IMG_2573 (klein)

 

September 2017
Z M D W D V Z
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30